08 juli 2014

Hjemmelavede Donuts

For et par dage siden begav jeg mig ud i at lave donuts, hvilket endte med at blive en kæmpe succes.
Så hvis i  ligesom mig har en lille kage glad Homer Simpson i maven, vil jeg da lige dele opskriften, så i også kan prøve det der hjemme. 




Du skal bruge:
850 g. Hvedemel
150 g. Margarine
100 g. Sukker
2 Æg
50 g. Gær
4 dl. Mælk
0.5 tsk. Salt
1 tsk. Vanilje sukker
Madolie til at stege i.

Start med at smuldre margarine i melet, tilsæt så sukker og salt.
Opvarm mælken til det er lunken og opløse gæren der i, bland så opløsningen sammen med mel blandingen.
Så skal æggene blandes i.
Ældet dejen godt og lad det hæve i 30 min.
Form dejen som små boller, mas dem flade og lav et hul i midten, du kan evt. bruge låget fra en sodavands flaske.
Put dem i en gryde med varm olie (ca 170 grader hvis du har mulighed for at måle det), efter ca 6 minutter tages de op, alt efter hvor store de er, husk at hold øje med dem, hvis olien er for varm bliver de hurtig meget mørke uden på.
Lad dem køle af og så er de klar til at blive pyntet.





Donuts.....
 Is there anything they can't do?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Leave a note