06 februar 2014

What it lies in our power to do, it lies in our power not to do

Morale og tilgivelse er to sjove størrelse noget jeg har tænkt meget over siden mandag i sidste uge.

Vi har vel alle en generel forståelse om hvad der er rigtigt og forkert?
Men vad er det så der gør at nogen mennesker overskrider de uskreven regler som vi vel i bund og grund er enige om er der?
Hvad er det der får et andet menneske til at udsætte andre for ting de ved gør ondt på dem?
Ting de ved ville gøre ondt på dem selv hvis situationen var omvendt og det var nogen der gjorde det imod dem ?

Er det ren egoisme, manglende forståelse og indsigt, dobbeltmoral, ligegyldighed eller mangel på empatiske følelser?
Jeg ved det heldigvis ikke da det ikke er noget jeg er i stand til at sætte mig ind i og have forståelse for.

 ''Real integrity is doing the right thing,
 knowing that nobody’s going to know whether you did it or not.''

De ved jo (som regel) godt selv at det er forkert og beder måske ligefrem om tilgivelse for de ting de har gjort, hvorfor så overhovedet gør det? Kan det virkelig være noget så simpelt som manglende selv kontrol?
Er der nogen der kan forklare den form for mentalitet for mig for jeg forstå det virkelig ikke?


“Never do anything that you can't admit doing,
 because if you are that ashamed of whatever it is, it's probably wrong.”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Leave a note